De beste supplementen voor voetballers

Voetballen is een sport waarin je talent zeer belangrijk is. Daarnaast is hard werken echter ook van groot belang. Het leveren van fysieke inspanningen gaat vaak niet vlekkeloos, aangezien er nogal wat blessures ontstaan en er niet altijd voldoende energie is. In sommige gevallen is het dan verstandig om supplementen te gebruiken ter ondersteuning van je prestaties en ter bescherming van je lichaam. Hier kun je lezen welke supplementen daarvoor geschikt zijn.

Supplementen voor voetballers

De volgende supplementen zijn geschikt voor voetballers:

  • Creatine
  • Whey eiwitshake
  • BCAA
  • Omega 3 visolie
  • Cafeïne pillen

Hieronder wordt per supplement beschreven waarom je als voetballer baat hebt bij het gebruiken ervan.

Creatine

Er zijn twee redenen waarom voetballers baat hebben bij het gebruiken van creatine: energie en spierkracht. Creatine zorgt er namelijk voor meer energie in de spieren. Ook is het goed voor je explosiviteit, wat tijdens het voetballen belangrijk kan zijn. Verder geeft creatine je meer kracht en uithoudingsvermogen, wat in het moderne voetbal van groot belang is. Al met al dus een zeer nuttig supplement voor voetballers die op bovenstaande punten nog kunnen verbeteren!

Whey eiwitshake

Voldoende eiwitten consumeren is belangrijk voor je lichaam, vooral je spieren (herstel & opbouw). Dit kan natuurlijk door voldoende voedingsmiddelen met eiwitten te eten, maar niet iedereen lukt dat. Een eiwitshake is dan een handige manier van het binnenkrijgen van voldoende eiwitten. Een bijkomend voordeel is de snelle opname in je lichaam, waardoor het optimaal is om een eiwitshake voor of na een voetbalwedstrijd te consumeren zodat je spieren goed worden ondersteund.

Lees tip:  Dieet voor vriendenteam voetbalelftal Venlo

BCAA

Voor de herstel van je spieren zijn BCAA’s (aminozuren) heel belangrijk. Wanneer je dus een training of wedstrijd hebt gehad, zou het verstandig zijn om BCAA’s te drinken. Niet alleen herstel je hiermee je spieren op de juiste manier, je voorkomt ook spierafbraak. BCAA’s ondersteunen zelfs de aanmaak van spiermassa. Ook dit supplement is voor voetballers dus zeer geschikt en heel belangrijk.

Omega 3 visolie

Omega 3 zijn vetzuren die nuttige voordelen voor je lichaam hebben. Ten eerste verbetert het je concentratie, wat tijdens voetballen belangrijk is. Daarnaast is Omega 3 goed voor je hart, wat voor een sport als voetbal ook van belang is. Tenslotte houden de Omega 3 vetzuren je gewrichten soepel, wat zeer belangrijk is voor het voorkomen van blessures. Naast de algemene voordelen van het gebruiken van Omega 3 visolie, is het voor voetballers in het specifiek dus ook een goed idee.

Cafeïne pillen

Tenslotte: cafeïne pillen. Iedereen weet wel waar cafeïne goed voor is; het geeft je energie. Daarom is het effectief voor voetballers. Aangezien niet iedereen koffie lust of even effectief vindt, zijn cafeïne pillen een geschikte optie, zolang er niet teveel van ingenomen worden. Bij een normale gebruik kun je als voetballer baat hebben bij het gebruik van cafeïne pillen, omdat je dus meer energie zult voelen.


1 thought on “De beste supplementen voor voetballers

Comments are closed.

%d bloggers liken dit: