Jouw trap als fitnessapparaat

Veel mensen hebben een trap in huis. Maar wist je dat je jouw trap ook kunt gebruiken als fitnessapparaat? En dan maakt het niet uit of het een draaitrap of een rechte trap is.

Krachttraining

Gebruik de trap voor jouw push-ups. Plaats je handen op de vloer en je tenen op een traptrede en begin met opdrukken. Dit heet de decline push-up. Hiermee leg je de nadruk op jouw bovenste borstspieren. Andersom kan ook; met je handen op de traptrede en je tenen op de vloer. Deze oefening heet de incline push-up en versterkt vooral de onderste borstspieren.


Wil je een setje dips doen voor jouw triceps? Gebruik de trap. Plaats je handpalmen op de traptrede en strek je benen. Recht je rug en laat je lichaam zakken totdat je billen bijna de vloer raken. Daarna duw je jezelf omhoog. Dips zijn zeer effectief en geven snel meer kracht én een zichtbaar resultaat.

Ben je nog op zoek naar een maatwerk trap? Kijk eens op www.veijertrappen.nl.

Cardio

We weten allemaal dat de trap nemen beter is dan in de lift stappen. Thuis hebben we geen lift, maar we kunnen de trap wel anders gaan gebruiken. Een trap is uitermate geschikt voor cardio-oefeningen. Ren de trap drie keer op en af, neem een adempauze en herhaal de oefening. Begin met drie sets van drie runs en bouw zowel het aantal sets als het aantal runs op. Met traplopen train je onder andere je bilspieren, je bovenbenen en je kuiten. Daarnaast verbrand je veel calorieën en doordat je hart- en longfunctie verbeteren, krijg je meer uithoudingsvermogen.

Lees tip:  Het nut van krachttraining

Full body workout

Waar een trap al niet goed voor is. Je kunt er je hele lichaam mee trainen, zonder dat je de deur uit hoeft. Je bent geen sportschooltype? Het regent te hard om te gaan hardlopen? Gebruik de trap om fit te worden én te blijven.